Friendship友誼

2008012819:28

好朋友就像幸運草一樣難找,能找到的人運氣真好!
A best friend is like a four-leaved clover, hard to find and lucky to have

朋友是送給自己的禮物。

A friend is a gift you give yourself.

患難見真情
A friend in need is a friend indeed.

捷克諺語說:被籬笆圍住怎麼會安全呢?被朋友保護才是最安全!
Do not protect yourself by a fence, but rather by your friends. ( 捷克諺語)

西西里島諺語說:只有真正的朋友會告訴你:你的臉髒了。

Only your real friends will tell you when your face is dirty. (西西里島諺語)

友誼能增加快樂,減少痛苦。因為好朋友會讓我們的快樂加倍,還會分擔我們的悲傷。

Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief.

朋友就是跟一個人在一起很舒服,舒服到不用在意想什麼,不用考慮說什麼!
Friendship is the inexpressible comfort of feeling safe with a person, having neither to weigh thoughts nor measure words.

如果我用愛說誠實話,你聽了應該會覺得甜甜的對不對?

Perfume and incense bring joy to your heart. And a friend is sweeter when he gives you honest advice.

朋友總是要相親相愛,時常關懷!
A friend loves at all times.

我想我能為你做的最棒的事,就是認真當你的朋友

The most I can do for my friend is simply to be his friend.

彼此相愛,就像我愛你一樣。
Love each other as I have loved you.

當你疲憊的走向我,我將提供給你休息
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.

 

英文常用連結